streda 10. októbra 2012

týždeň s architektami a architektúrou

O akcii som sa dozvedela deň pred ňou. Volala Tomášova teta (architektka), že či nechcem ísť za ňu na "Archtrip". Najprv rázne nie nie, veď som si mala vyberať tému na diplomovku, no nakoniec teda že idem. A neľutujem ani sekundu !!
Okolo jednej v noci sa strávame na Trnavskom mýte. Samí cudzí ľudia, no veľmi sympatickí. Lúčim sa s Tomášom a vyrážame. Smer Innsbruck.

Vyloďujeme sa skoro ráno. Káva, nemecky hovoriaci ľudia. Chápete, večer ste na Slovensku a ráno, keď sa zobudíte, na druhom konci Rakúska.
Spali sme na niekoľkých miestach, v Nemecku, Švajčiarsku a jednu noc aj vo Francúzsku. Na moje počudovanie som bola jediná, ktorá "vie" po francúzsky (ja o sebe tvrdím, že neviem, no nedali sa odbiť) a tak ma vo Francúzsku stále vláčili so sebou so slovami "čo je toto? čo toto znamená?" (:
Počasie nám vyšlo perfektne až na pár výnimiek. Presúvali (aj spali, jedli a chlastali) sme v buse, pekne pospolu (:



Tak sa začína náš veľký týždeň plný dobrodružstva. A keďže je toho strašne veľa, dám sem fotky s krátkym popisom.

Rakúsko
Innsbruck

mesto nás o piatej ráno víta

mesto si treba aj ohmatať !

bicykle everywhere

utešené domčuky

budova celá z dreva !

pohľad dovnútra jednej z budov

Zaha Hadid! lanovka


...pohľad zpredu

aaa Innsbruck v mlhe



Nemecko
Stuttgard

Mercedens Benz museum








mesto

naša izbietka (: 

Porche museum










keď sa postavíte pod toto, vydáva to zvuky áut !! 




Mníchov
BMW museum











museum Brandhorst











olympijský štadión Mníchov







štadión Bayern Mníchov



centrum mesta + Octoberfest !!





Vitra design museum















Zaha Hadid - firestation (v skutočnosti iba dizajnovka, je nepoužiteľná :P) 












Tadao Ando






Frank Gehry









Francúzsko
boli sme tam iba krátko...




Švajčiarsko
....no čo dodať !!

auditorium



to by som nebola ja, ak by som sa všade netrepala...

Basel


Eclection - Herzog and de Meuron







mesto






Kunstmuseum







Schaulager - Herzog de Meuron





Zürich

Cocoon



Apartement house - Christian Kerez



Colective housing







knižnica - Calatrava....u mňa stavba na prvom mieste. neuveriteľne fascinujúca a inšpirujúca stavba








Kunsthale





Prime tower - najvyššia budova vo Švajčiarsku






...priemyselnejšia časť Zürichu 


centrum mesta











keď nevlastním, aspoň pózujem...

Mondrianov (?) dom





materská a základná škola...absolútne premakané









starý viadukt, ktorého "diery" využili na obchody (!!)







....ako sme sa presúvali, tak sa nám Švajčiarsko ukázalo vo svojej celej kráse


tu sme boli chvíľku ubytovaní 



Lichtenštajnsko
Vaduz

centrum mesta




parlament = Toblerone :P (moja druhá najobľúbenejšia stavba)













Kunstmuseum




Tak. Zopár detailov som vynechala, lebo by mi dali zákaz ďalšieho uploadovania fotiek. Bolo toho naozaj veľa, ja som vďačná za každú sekundu v tomto týždni, menovite ďakujem pani Horváthovej za vtipný, no poučný a krásny výklad obohatenými vtipmi na každý deň a doktorandom zo stavebnej za to, že celý zájazd "omladili" a nenechali moju pečeň na pokoji (;

Teším sa na ďalší podobný výlet !





































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára